Cultura Audiovisual
II
Como se contempla no
artigo 10.2 da Orde do 24 de marzo de 2011, a proba avaliará os coñecementos e a capacidade de razoamento do alumnado en torno á
Cultura Audiovisual, polo que se estrutura en dous bloques de
preguntas abertas:
- Un exercicio no que o alumnado deberá demostrar a súa capacidade interpretativa e crítica, de expresión e síntese, así como a asimilación teórico‐ práctica de conceptos básicos do ámbito audiovisual. Esta parte da proba valorarase cun máximo de 4 puntos.
- Preguntas de resposta breve (non máis de 5‐10 liñas), de diferente complexidade, Esta parte da proba valorarase cun máximo de 6 puntos. Valoraranse os coñecementos teóricos do alumnado en relación ao temario. Non é preciso que o alumno/a reproduza con total fidelidade o que se contempla nestes criterios de avaliación, pero si que responda aos conceptos básicos con corrección. En todas as preguntas, valorarase tamén positivamente que o alumno/a se cinga ao límite de espazo designado previamente (5‐10 liñas de resposta).
Tamén de acordo co
establecido na mencionada Orde do 24 de marzo de 2011, no seu artigo 11.1,
considerarase superada a materia cando se obteña unha cualificación
igual ou superior a 5
puntos.
DESCARGA AQUÍ O
TEMARIO DO EXAME (as preguntas do exame están en roxo)
TEMA 1:
INTEGRACIÓN DE SON E IMAXE NA CREACIÓN DE AUDIOVISUAIS E NOVOS
MEDIOS
Básicamente son
contidos explicados na presentación e práctica do "Espacio
sonoro", "De Lumiere a James Benning" e "A radio"
Preguntas
posibeis:
- Características técnicas do son (lonxitude e frecuencia de onda, timbre,ect)
- Función expresiva do son. Espazos, tempo, continuidade ao relato, modifica o sentido da imaxe , ritmo narrativo
- A gravación e difusión musical: diferencia as características técnicas dos diferentes sistemas (monofónicos, estereofónicos, dolby surround, 5.1, mp3)
- Relación entre imaxe e son: diálogos, silencio,voz en off, efectos especiais e música
- Analiza o valor funcional, expresivo e comunicativo dos recursos sonoros
Moitos opinan que, dun
ou doutro xeito, o son acompaña ou enriquece a imaxe, partindo dun concepto de
estudo afastado de ambas as canles de información. Michel Chion fala do “valor
engadido” xerado pola concorrencia da imaxe e do son sobre “o valor da suma de ambos
por afastado”. O erro está precisamente aí, en afastalos. A
linguaxe audiovisual
recibe este nome porque ambas as compoñentes traballan ao unísono para levar a
sensación, a información e mesmo o pracer ao receptor que o recibe por esa dobre
canle: o oído e os ollos. A súa riqueza, a súa maxia, reside nesa dualidade. A importancia
do son como elemento narrativo é fundamental e non só como complemento da
imaxe. Hai 3 liñas expresivas concretas:
‐Comunica sensacións e
universos espaciais creando perspectivas.
‐Crea e comunica a
continuidade do relato.
‐Matiza, intensificando ou suavizando, o efecto
narrativo da imaxe
- Funcións da banda sonora.
“Desde un punto de vista musical, enténdese como banda
sonora aquela música tanto vogal como instrumental composta expresamente para
unha película, cumprindo coa función de potenciar aquelas emocións que as
imaxes por si soas non son capaces de expresar. Cando a banda sonora é creada expresamente para unha obra
determinada e non emprega música preexistente recibe a denominación de Banda
sonora orixinal, abreviado como BSO (en inglés OST, Original Soundtrack)”.Figurativo, Semántico, evocador. Leiv motiv
hans zimmer: Gladiator pioneiro na integración de música electrónica e orquestas tradicionais
Bernard Herrmann: “Con la muerte en los talones”Mestre da musica dramática (terror e intriga,) nomeadamente nos filmes de Alfred Hitchcock
Leonard Bernstein: West Side Story . Musicais de Browday So compuxo un filme
Pulp Fiction lista de cancións
Alberto Iglesias
José Nieto
Bernardo Bonezzi
La función de servicio público comprende la producción de contenidos y la edición y difusión de canales generalistas y temáticos, en abierto o codificados, en el ámbito nacional e internacional, así como la oferta de servicios conexos o interactivos, orientados a los fines mencionados en el apartado anterior. La titularidad estatal del servicio público no implica un régimen de exclusividad o de monopolio, sino que, por el contrario, la gestión del servicio puede ser realizada en forma directa, por el propio Estado, y de una manera indirecta, por los particulares que obtengan la oportuna concesión administrativa.
TEMA 4.- A PUBLICIDADE
DENOTACION: Descripción de los elementos de la imágen: descripción objetiva y detallada de la escena representada: plano, composición, análise visual--- CONNOTACION..Permite chegar ao sentido simbólico, refrexionando sobre as posibilidades evocadoras que ofrece dependiendo de factores como su nivel cultural, su experiencia visual o la cultura a la cual pertenece.
- A banda sonora no cine español.
Alberto Iglesias
José Nieto
Bernardo Bonezzi
- Os fitos históricos da transformación nas linguaxes e medios técnicos no paso do cine mudo ao cine sonoro.
- Slapstick .Explica as características principais da narrativa visual do cine mudo.
Traducido do inglés como
"bufonada" ou "pallasada", ou "golpe e trompazo".
É un subxénero da comedia que
se caracteriza por presentar accións esaxeradas de violencia física que non
derivan en consecuencias reais de dor. O slapstick é unha forma buliciosa de
comedia que basea o seu atractivo na dor, a farsa, os golpes e as bromas prácticas do
humor cru para crear un efecto cómico no espectador, excedendo os límites do sentido
común. O humor slapstick é un enfoque da comedia que recorre a bromas esaxeradas de
humor físico para definir unha produción dramática que contén un argumento
sinxelo. Convértese nun dos primeiros enfoques do cinema e a animación, o cal
florecería entre os anos 1900 a 1940. O slapstick convértese nun elemento clave do humor
estadounidense, estilo de humor cru que marcou a produción fílmica e
televisiva durante a primeira metade do século XX. Este xénero da comedia é tamén unha
forma usual de gag cómico que resulta nunha imposibilidade física ou ocorrencias
inesperadas que transmiten un chiste práctico a través da utilización de
secuencias visuais, normalmente converténdose en bromas prácticas clásicas que representan
unha referencia recorrente na produción dramática, fílmica ou televisiva (exemplo:
lanzar un pastel á cara ou un personaxe golpeado cunha
tixola).Max Sennet, Max Linder e Charlie Chaplin
- Comenta as diferenzas narrativas entre a comedia de chiste visual e sonoro.
Buster Keaton y Harold LLoyd son los principales representantes de la comedia
visual
.Buster Keaton y Harold LLoyd son los principales representantes de la comedia visual que transmite su humor a través de imágenes, Con la llegada del cine sonoro, la pantomima y Slapstick dejan paso al diálogo, que es en lo que se basa la comedia sonora, lo que permite ahondar en la construcción psicológica de los personajes. Aunque los gags visuales seguirán siendo importantes, el sonido permite historias más complejas y largas, favoreciendo la aparición de una nueva fórmula narrativa donde se tendrán en cuenta, los equívocos, los dobles sentidos metáforas sonoras o la elipsis.- Comedia dialogada.
- Woddy Allen
Temas recurrentes: Dios, sexo, la comida, muerte, los judíos,...Tramas hilarantes con personajes cotidianos..Profusión de slapsticks. Diálogos divertidos tendentes al absurdo y lo anarquico como los Hermanos Max. Influencias de Fellini y Bergman y. el sicoanalisis. (Annie Hall, Manhathan, e “Medianoche en París”)
Paradigma da comedia coral española: la “fauna” de personajes que pertenecen o a una clase muy humilde o se mueven en ambientes selectos, que nos sirven de “cronistas” de la evolución-involución de nuestro país y de su sociedad. con larguísimos planos secuencia de más de siete minutos, como el de “Nacional III“, todo dentro de un toque “fallero” y “castizo”.Fue un defensor de la libertad de acción y pensamiento del individuo y del prohibido prohibir Influencias del neorrealismo, la picaresca, el sainete español,Los jueves, milagro“, “La escopeta nacional”“El verdugo“.Todos a la cárcel“
TEMA 2.-CARACTERÍSTICAS DA
PRODUCIÓN AUDIOVISUAL E MULTIMEDIA EN DIFERENTES MEDIOS
Básicamente son contidos explicados na presentación e práctica en "De griffith a Spierlberg" e no arquivo "Buscando unha idea desesperadamente"
Preguntas posibeis:
- · Organigramas e funcións profesionais na produción de produtos audiovisuais. Os equipos de producción do cinema. Equipos: Producción, guión, dirección, fotografía, sonido, Arte e posprodución
- · Función dos equipos técnicos e humanos queinterveñen nas producións Audiovisuais. Traballo en equipo.Os equipos de producción do cinema. Equipos: Producción, guión, dirección, fotografía, sonido, Arte e posprodución
- · Proceso de produción audiovisual (Desarrollo/Guion---preproducion----. rodaxe.--- montaxe/posprodución ----e comercialización)
- · Describe a posproducción. Capturas e volcados----Clasificacion/Importación/Cambio de formatos----. edición,/montaxe lineal/non lineal------ sonorización,--- efectos-, creditos-- exportación da edición
- · Efectos na historia do cine e a televisión
- Procura do efecto de realidade. do cinema industrial ou do MRI: Efectos visuais clásicos: Aceleracíon do tempo/cámara lenta. Efectos atmosféricos (choiva, neboa,etc), pintura sobre cristal, maquetas, transparencias, noite americana, dobre exposición, efectos dixitais: cromakey e edición dixital (morphing, cgi, rotoscopia, escenografía virtual)
TEMA 3: OS MEDIOS DE COMUNICACIÓN AUDIOVISUAL. Radio
e TV
Básicamente son contidos explicados na presentación e práctica "A radio", e "De griffith a Spierlberg"
Resumo de contidosfundamentais para descargar aquí: O de Tv está no tema 2
APUNTES PARA REPASAR TODOS OS CONTIDOS DO TEMA
APUNTES PARA REPASAR TODOS OS CONTIDOS DO TEMA
Preguntas posibeis:
- · Linguaxe da televisión.
- · Fitos da televisión na linguaxe audiovisual
- Realizadores TV Gustavo Pérez Puig (12 hombres sin piedad) , J, Antonio Mercero (La cabina, farmacia de guardia, Verano azul), Pilar Miró, (Bodas reales), Valerio Lazarov (Galas y musicales .zoom) e Narciso Ibáñez Serrador (cuentios para no dormir, 123)
- · Tipoloxías de programas para televisión
- · Radio: características técnicas e expresivas. Presentación radio. diapos 2-5
- · O silencio na radio:
Aínda que poida parecer
paradoxal, o silencio ten unha gran forza comunicativa na radio. O silencio é unha
pausa intencionada capaz de narrar, expresar, describir... grazas á súa situación
entre os elementos que van antes e despois del. O silencio é especialmente útil na
radio para recalcar o estado emocional do que fala (non é o mesmo facer tempo que ir
rápido, expresar medo, cólera, sorpresa, amor...), convida a reflexionar sobre o que
se dixo, marca tempos a través da pausa, recalca o receo, a suspicacia, a dúbida ou
a desconfianza ao non rematar unha frase e dá máis énfase a un discurso. O silencio
pode converterse na marca profesional dun locutor, e manéxao con dominio e sen abuso.
En España, un dos considerados “mestres” no uso do silencio como recurso na palabra
radiofónica foi Jesús Quintero, durante os anos 80, no seu programa El loco de la
colina. Posteriormente trasladouno aos seus programas en televisión como El perro
verde ou Ratones colorados, conferíndolle a este xornalista un ritmo persoal e un
estilo únicos.
- · Xéneros e formatos de programas de radio. Presentación radio. diapos 8-15
- · Radio interactiva Presentación radio. diapos 21
- · Estudo de audiencias e programación EGM (Estudio General de Medios) Presentación radio. diapos 16. rating. Porcentaxe de espectadores. Share (Cuota de audiencia). Rendible a partires do 16 %
- · Importancia económica dos índices de audiencia. Publicidade e corporacións da radio e TV.. EGM. Presentación radio. diapos 17-20/ Presentación publicidade. rating. Porcentaxe de espectadores. Share (Cuota de audiencia). Rendible a partires do 16 %
- · A radio e a televisión como servizo público
La función de servicio público comprende la producción de contenidos y la edición y difusión de canales generalistas y temáticos, en abierto o codificados, en el ámbito nacional e internacional, así como la oferta de servicios conexos o interactivos, orientados a los fines mencionados en el apartado anterior. La titularidad estatal del servicio público no implica un régimen de exclusividad o de monopolio, sino que, por el contrario, la gestión del servicio puede ser realizada en forma directa, por el propio Estado, y de una manera indirecta, por los particulares que obtengan la oportuna concesión administrativa.
- · Uso responsable da rede.
O libre acceso a
Internet e ás redes sociais non implica que os usuarios coñezan as súas condicións de uso. A
realidade é que existe un gran descoñecemento, o que pode derivar en serios
problemas. Nesta reposta pódense dar por válidas todas aquelas ideas expresadas polo
alumno/a que conviden a reflexionar sobre os perigos da rede e sobre o uso responsable
que os cidadáns están obrigados a facer dela (por exemplo, políticas de
privacidade, dereitos de imaxe, uso dos perfís profesionais e privados, o uso dos “likes”, riscos
de compartir imaxes e outros contidos, necesidade de diferenciar o real do
que non o é, o perigo á difamación, o ciberacoso etc.).
Básicamente son contidos explicados na presentación e práctica de "Publicidade"
Preguntas posibeis:
- · Analiza imaxes publicitarias relacionando a súa composición e a súa estrutura coa consecución dos seus obxectivos
- · Publicidade: información, propaganda e seducción
- · Recursos utilizados para insertar publicidade nos programas: o spot, o patrocinio, a publicidade encuberta,
- · Estereotipos de xénero. Factores de identificación da publicidade sexista
- · Publicidade e patrocinio na imaxe social dos actores e actrices, e a súa trascendencia social.
- · Comentar a relación entre os triunfos deportivos e a súa asociación a productos comerciais.
- · Campañas humanitarias.
TEMA 5 : ANÁLISE DE IMAXES E MENSAXES MULTIMEDIA
Básicamente son contidos explicados durante todo o curso
Preguntas posibeis:
- · Análise de imaxes fixas. Segundo parámetros das análises das imaxes (clase)
- · Valores formais, estéticos, expresivos e de significado das imaxes.
- · Recoñece expresiva enarrativamente un film e un programa de televisión valorando as súas solución técnicas ou expresivas na creación da mensaxe
Manolo, vamos a suspender ),: atentamente: Ana, Laura, Sara y Patri <3
ResponderEliminar